Mina sidor
Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter,
kommunicera med din handläggare
Mitt medlemskap
Har jag betalat? Är jag medlem? Här kan
du kolla ditt medlemskap och swisha in avgiften.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank.
Du som medlem kan givetvis betala dina fakturor från Akademikernas a-kassa med e-faktura. Du skaffar e-faktura i din bank och det är också i din bank du byter konto. Byter du bank börjar du med att makulera din gamla e-faktura.
Det är enkelt att anmäla dig till e-faktura. Anmälan sker via din Internetbank och efter anmälan övergår alla dina fakturor som du har på papper till e-faktura. Tips! Lägg till en notis i din internetbank så att du vet när e-fakturan har kommit.
Swedbank
Gå in på betala/överför och sök på Akademikernas eller AEA när du lägger till e-faktura
Handelsbanken
Skandiabanken
Betala/E-faktura/Anmäl e-faktura/Sök företag. Sök oss under Företag = Akademikernas a-kassa eller AEA
Nordea
SEB
Ålandsbanken
På Internetkontoret under Betala och överföra/E-faktura/Anslut ny. Ange sökord under Fakturautställare. Sök Akademikernas a-kassa.
ICA-banken
Länsförsäkringar bank
Danske Bank
När du granskat fakturan är det bara att godkänna betalningen eftersom alla uppgifter som OCR-nummer och betalningsmottagare redan är ifyllda.
Dina e-fakturor sparas i din Internetbank vilket ger dig en enkel överblick över dina historiska fakturor.
Fakturan skickas till dig elektroniskt istället för via post.
Alla uppgifter för att genomföra betalningen är redan ifyllda. Till exempel OCR och betalningsmottagare.
Du godkänner själv fakturan innan betalning genomförs.
Alla e-fakturor finns samlade i din Internetbank.
Enkelt att ta emot och betala fakturor var du än befinner dig i världen.