Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.
Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter,
kommunicera med din handläggare
Se din inbetalningar och ändra
dina kontaktuppgifter.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.
I de flesta fall har man inte rätt till ersättning om man är utomlands, men om man har en intervju kan man få ersättning. Hos arbetsförmedlingen kan man också ansöka om ersättning för resa och logi.
Om man ska åka på en arbetsintervju utomlands kan man ha rätt till ersättning. Detta gäller hela världen, inte bara inom EU/EES. Tidpunkten för arbetsintervjun måste styrkas av antingen arbetsförmedlingen eller företaget som intervjuar.
Utgångspunkten är att man får ersättning för den dag man går på arbetsintervjun. vi bedömer från fall till fall om tid före eller efter intervjun kan ersättas.
Arbetsförmedlingen kan bevilja ersättning för intervjuresor och ersättning. Kontakta din arbetsförmedlare för mer information.
Det är viktigt att du kontaktar oss god tid innan och kan styrka intervjuresan med antingen intyg från arbetsförmedlingen eller genom en skriftlig kallelse till intervju där dagen för intervjun framgå. Ladda upp intyget i Mina sidor.