Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.
Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter,
kommunicera med din handläggare
Se din inbetalningar och ändra
dina kontaktuppgifter.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.
Om din partner har en svensk arbetsgivare och får sin lön utbetald från Sverige ska du stanna kvar i a-kassan. Om du skulle behöva söka a-kassa när du är tillbaka i Sverige kan vi räkna på arbete du hade före utlandsvistelsen.
Har ni barn under två år eller har du föräldrapenning? Ring oss på 08-412 33 00 så tittar vi på ditt ärende. Annars kan du avsluta medlemskapet om ni ska befinna er utomlands längre än 6 månader. Är man borta längre kommer man inte kunna uppfylla ett arbetsvillkor och få ersättning. Kontakta oss för säkerhets skull
Har man barn under två år kan vi förlänga kvalifikationstiden för a-kassa. Då är det viktigt att man fortsätter att vara medlem. Hör gärna av dig så tittar vi på ditt ärende.
Att ta hand om släkt och familj utomlands är varken något vi kan grunda ersättning på eller förlänga kvalifikationstiden för. Ska man vara borta längre än sex månader kan man avsluta medlemskapet i a-kassan.