Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.
Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter,
kommunicera med din handläggare
Se din inbetalningar och ändra
dina kontaktuppgifter.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.
Flyttar man till ett land som inte är med i EU/EES är det i de flesta fall inte värt att vara med i svensk a-kassa - men det finns undantag. Det är viktigt att du fortsätter vara med om du har möjlighet att skydda din svenska inkomst. Annars kan du avsluta ditt medlemskap hos oss.
Är man en utsänd av en svensk arbetsgivare och lönen utgår från Sverige ska man fortsätta vara med i a-kassan. Annars kan man avsluta sitt medlemskap hos oss.
Om man endast får stipendium för sin postdok ska man fortsätta vara med i a-kassan. Annars kan man avsluta medlemskapet.