Mina sidor
Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter,
kommunicera med din handläggare
Mitt medlemskap
Har jag betalat? Är jag medlem? Här kan
du kolla ditt medlemskap och swisha in avgiften.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank.
Du kan chatta med vår bott Acke. Han finns tillgänglig dygnet runt. Vid vissa tillfällen kan du också chatta med våra handläggare.
Chattbotten Acke kan svara på allmänna frågor ersättning från a-kassan. Man kan inte få svar på frågor om till exempel sitt beslut eller utbetalning.
Acke är under upplärning och kan inte svara på alla frågor. Vårt tips är att försöka uttrycka sig kortfattat och precist för att få det bästa svaret.
Om du inte får svar på din fråga finns handläggare tillgängliga att ta över chatten vardagar 9-16.
Akademikernas a-kassa behöver få ditt samtycke för att behandla eventuella personuppgifter som du lämnar när du chattar med vår bott. Botten begär aldrig några personuppgifter av dig, men om du själv skriver ner personuppgifter i chatten kommer den behandlas på följande sätt:
När vår chatt är bemannad av människor kan du be att få prata med en handläggare istället för botten. Ditt samtycke gäller då inte längre, och de personuppgifter som du lämnar i chatten till en handläggare faller under vårt myndighetsutövande. Det innebär att du inte längre kan återkalla samtycket, utan vi kan spara personuppgifter som vi behöver i vårt myndighetsutövande.