Handle everything that relates to your membership,
your benefits and your payment online. Forms in English here
Apply for benefits and fill in your timesheet
View your payments and change your contact details.
To sign in to our online services you need a valid e-identification (BankID) on your computer, smartphone or tablet. You use it to authenticate yourself and make electronic signatures. You obtain e-identification via your internet bank or at Telia.
Welcome to Sweden! If you haven't already done it - submit a membership application to us. Register at arbetsförmedlingen (the employment agency) on the first day of unemployment. Don't hesitate to contact us before your employment outside Sweden ends.
Mer om villkor för ersättningFIXA
The type of work abroad you have had affects both your right to benefits and which documents/information we need to be able to make decisions. Below you will find some typical situations and what applies to them. If neither of the siutations applies to yours, please contact utland@akademikernasakassa.se and we will help you further.
Jag har dag- eller veckopendlat inom EU/EES
Är du arbetslös på heltid?
När vi har fått dina ansökningshandlingar kontaktar vi dig om vi behöver fler uppgifter.
Jag har varit bosatt i Sverige men vistats och arbetat inom EU/EES
Har du haft din stadigvarande adress i Sverige, men inte pendlat? Nu när du vill söka ersättning i Sverige ska du:
När vi har fått dina ansökningshandlingar kontaktar vi dig om vi behöver fler uppgifter.
Jag har varit utsänd inom EU/EES med intyg A1
Har du varit utsänd av din svenska arbetsgivare med intyg A1 från Försäkringskassan ska du skicka in en kopia av intyget tillsammans med övriga ansökningshandlingar. För dig gäller annars detsamma som om du hade arbetat i Sverige.
Mer om vad du ska skicka in hittar du här